De kvinder, der vises i web-annoncer for dating site True.com næsten helt sikkert ikke behøver at se online til en dato.
Den trinde og ofte knapt klædt modeller, udgør siden af slogans som "Det er rart at være uartig," der er klistret på internettet disse dage, og er svære at undgå på den social networking site MySpace.
Til dels på grund af sin provokerende annoncer, True.com, der er baseret i Irving, Tex, er tilsyneladende kommet ud af ingenting til at blive en af de mest besøgte sider på 700 millioner dollar om året dating industri, som tiltrak 3,8 millioner mennesker sidste måned.
True's stigning har været kontroversielt. Virksomheden har riled konkurrenter som Match.com og Yahoo Personals, som siger, at True's lowbrow reklamer sammenstød med sin ædle lobbyisme og juridiske indsats. True, der udfører kriminelle baggrund kontroller på abonnenter, er den primære kraft bag en to-årig kampagne for at få statens lovgivende forsamlinger til at kræve, at de sociale websteder fremtrædende oplysninger om, hvorvidt de udføre sådanne kontroller.
True også siger, at det er klar til at sagsøge en ex-fangen fra Florida i Texas stat ret til at overtræde vilkårene for tjeneste ved at slutte sig til stedet.
"Jeg ønsker at sikre, at vores medlemmer har et sundt miljø for frieri," sagde Herb Vest, True's 63-årige grundlægger og administrerende direktør.
Rivaler afskedige selskabets fromhed som en spiller i reklameøjemed. De har også anført, at selskabet gør det særligt vanskeligt for brugerne at annullere dens $ 49,95-en-måneders tjeneste, og at det har en historie at generere automatiske beskeder, der synes at være flirtende "blink" fra andre brugere.
"Sandt er det kontroversielle barn i Internet dating industri. De er afskyet af alle, "sagde Joe Tracy, udgiver af Online Dating Magazine, et websted for industrien.
Mr. Vest, en Vietnam veteran med et Texas accent, pensler ud for kritik. "Hvis der var en popularitetskonkurrence blandt hele befolkningen i USA, jeg visselig ville komme ud på selve bunden af det," sagde han. "Men du kommer ikke til at stoppe mig ved at kalde mig navne."
True tiltrådte overfyldte dating scene i 2004. At skille sig ud fra flokken, det tilbydes en vifte af personlighed og seksualitet undersøgelser. Det er også hyret de data mægler ChoicePoint at udføre baggrundskontrol af kunder for at sikre, at de havde en ren straffeattest, og var ikke gift.
Selskabet forsøgte så at få love vedtaget i flere stater, der ville kræve andre steder til at foretage baggrundskontrol eller oplyse, at de ikke.
Selskaber som Yahoo, Google og IAC / InterActiveCorp, som ejer Match.com, lobbyet imod forslaget gennem NetCoalition, en industri, handel gruppe. Markham Erickson, koncernens administrerende direktør, sagde baggrundstjek var ineffektive, dels fordi forbrydere let kan omgå dem ved at give forkerte oplysninger. "Deres første paroler lyder fantastisk, men når du kommer forbi, at du indser det er totalt umuligt," sagde han.
True har haft ringe politisk succes indtil videre, men er opbakning regninger, at lovgiverne overvejer i Florida, Texas og Michigan.
Mr. Vest har brugt politisk taktik før. Hans første selskab, den finansielle virksomhed HD-Vest, har medvirket til at vedtage lovgivning i næsten alle 50 stater, som gjorde, statsautoriserede revisorer til at tjene provision på salg af værdipapirer. Kritikere, der sagde, at flytte ville påvirke finansiel rådgivning af revisorer - og nyde HD-Vest, der tilbydes skat og investering vejledning - blev underkendt.
Mr. Vest solgte sit firma til Wells Fargo for 128 millioner $ i 2001, derefter gravitated til dating markedet, med det erklærede formål at genoprette familiens værdier. "Jeg kiggede på skilsmisser og sagde: 'Det er en masse vrøvl. Jeg kan gøre noget ved det, "sagde han. Han selv gennemgik, hvad han kaldte en smertefuld skilsmisse i 1991 og har giftet sig igen.
True.com voksede for hurtigt i det første år, og sejlede ind i finansielle vanskeligheder. Ved udgangen af 2004, er Mr. Vest, dens primære investor, off 90 ansatte, mere end halvdelen af sit personale.
Kort efter, True blev mere aggressiv, og sex-tema i sine reklamer. Mens site fortsatte med at pitche sig selv som en sikker måde til dato, dens annoncer nu featured lystne kvinder og slogans som "Kom og få dem mens de er varme."
Nyere True.com videoannoncer fremstille modeller i deres undertøj, bedende mænd til at besøge True og chatte med dem over live web-kameraer.
Ifølge Nielsen Monitor-Plus, True.com brugt $ 52.2 millioner i de første 11 måneder af sidste år på web-annoncer, mere end det dobbelte af det beløb, sine rivaler brugt online. (EHarmony, der løber tv-annoncer, er offline leder med 110.1 millioner dollars i udgifter.)
Mr. Vest sagde selskabets annonce budget fortsætter med at ekspandere. Han sagde, at selskabet er overskudsgivende og har 16 millioner medlemmer, men han afviste at sige, hvor mange af dem faktisk betaler virksomheden, og hvor mange bruger den mere begrænsede gratis tjenester eller ikke længere besøge webstedet.
Match.com og Yahoo afvist at diskutere True.com. Men David Evans, som skriver Online Dating Insider (onlinedatingpost.com), en blog om den industri, sagde den konkurrence blev forstyrret med True, fordi dets annonce Blitz, som omfattede tekstannoncer bundet til dating-relaterede søgeord, er at køre op omkostninger til reklame mens skader branchens omdømme.
"De har arbejdet hårdt for at afhjælpe stigmatisering i forbindelse med disse tjenester," Mr. Evans sagde. "Og True kommer ind, griber i spidsen for sidevisninger og drev op udgifterne til dating søgeord på søgemaskinerne for alle andre."
Den annoncekampagne har også medført nogle anstrengende indvendinger. MySpace-brugere har startet fire grupper på stedet opfordre det til at afvise True.com annoncer. Mr. Vest benægter, at hans annoncer er exploitive eller semipornographic. "Vi er meget bevidste om vores omdømme," sagde han. "Pornografi bringer perverse, og vi ønsker ikke perverse på vores hjemmeside. På den anden side, kan du oplyse fra mig med fede bogstaver, at Sand er til fordel for sex. "
De ad tæppe-bombardementer har arbejdet på én måde: sidste år, True sprang til toppen af flere lister over de mest besøgte personals sites. Ifølge comScore Media Metrix, s True.com '3,8 millioner besøgende i februar sætte det lidt bag Yahoo Personals og Match.com, men forud for ældre rivaler som eHarmony og Spark Networks, der ejer JDate.com og andre steder.
Men, True stadig betydeligt stier disse spillere i flere vigtige kategorier, ligesom tid på webstedet. Dette tyder på, at mange brugere enten ikke er tilmelding til betalt medlemskab eller er hurtigt opgav den tjeneste, når de gør.
Eller i det mindste at forsøge at tabe det. På mange web-fora, har online-daters delt skrækhistorier om at forsøge at aflyse deres True.com konti. True kræver, at medlemmerne til at indtelefonere at aflyse, men det ser ud til at gå det ekstra skridt til tider ikke at honorere disse anmodninger.
Preston Roder, en 54-årig vinhandel manager i Mundelein, Ill., sagde han forsøgte at forlade True.com i september sidste år efter en ufrugtbar yearlong medlemskab, men var stadig ramt med en række afgifter over de næste fire måneder.
"True er en stor virksomhed, men de kunne ligeglade, når du forsøger at annullere," sagde Mr. Roder. "De fik dine penge, så de er færdig med dig."
Mr. Vest sagde selskabet for nylig revideret sin politik om aflysninger. "Vi er ikke så god, som jeg ønsker at være. Vi har stadig et igangværende projekt til forbedring, "sagde han.
Det er også blevet kritiseret for at generere tilfældige "blink" - industrien sigt efter indlæg af interesse fra andre medlemmer. Dan Consiglio, en 49-årig ingeniør fra Vancouver, Wash, sagde han modtog snesevis af blink fra kvinder efter tilmelding til True, og besvarede mange af dem. Han fik kun ét svar, fra en kvinde, som venligt meddelte ham, at hun ikke havde i virkeligheden, blinkede til ham.
Mr. Vest erkendte, at de sender tjenesten kunstig blink, men han sagde, brugerne har mulighed for at deaktivere dem, og at de tjener et vigtigt formål. "Vi prøver at få folk, der ellers ville være meget pensioneres eller genert til at møde hinanden og forelsker sig og får børn," sagde han. "Vi forsøger blot at gøre vores job som matchmaker."