søndag den 21. februar 2010

Online Dating Looks For Love On Social Media


I online dating virksomhed, hvor nye lokaliteter nær så hurtigt som de åbner, og kun en håndfuld har mestret kunsten at matchmaking, en ny generation af tjenester er bejle til den milliard-dollar industri ved at udnytte alle, at personlige oplysninger om sociale netværk.

Deres håb: at matchmaking baseret på sociale medier som Facebook og Twitter, som nogle hævder give et mere præcist billede af brugernes liv, kan føre til bedre forbindelser.

"Det er svært at eftergøre en kvidre stream eller Flickr-fotos. At ægtheden er det, der gør godt og sikrere datoer, "sagde Steve Odom, grundlægger af Gelato, en online dating service i Texas, der blev lanceret i september. "Jeg er overrasket over, at ingen havde bygget det før mig, fordi det giver alt fornuft."

Gelato er en service, der lader brugerne oprette deres profiler baseret på oplysninger fra tjenester som Twitter, Facebook, Hulu, Netflix og Last.fm. På den måde kan andre brugere se i realtid den sidste post nogen lavet, eller den film en anden nylig så.

En anden fortsat bekymring med online-dating er sikkerheden, men nogle virksomheder forsøger at afbøde, at ved at basere deres tjenester på brugernes eksisterende forbindelser.

Tråd, en San Francisco websted, der åbnede i september, tager et jab i forlegenhed, for at navigere på internettet for at mødes fremmede ved at hjælpe Facebook-brugere kontakt med venner af deres venner. Tråd brugere kan gennemse deres venner 'kontakter, bede om indførelse eller spille matchmaker ved at foreslå datoer for andre mennesker.

Disse nye nystartede kunne virke tiltrækkende blandt dem, der i 20'erne, der er mere trygge ved at dele personlige oplysninger offentligt og mere interesseret i afslappede dating og udvide deres netværk.

For eksempel er næsten to tredjedele af de 30 millioner brugere på Zoosk, en online dating site i San Francisco, yngre end 30.

Social dating

Webstedet hævder at være det første sted i en ny kategori: social dating, en kombination af sociale netværk og dating. Banen er, at gøre din dating-profil til rådighed for Zoosk brugere, der anvender samme sociale netværk - Facebook, Hi5, MySpace, Friendster, osv. - og lad dine venner skrive et godt ord ind for dig i form af vidnesbyrd.

Medstifter Shayan Zadeh sagde, at webstedets platform er den digitale ækvivalent til at gå ud til en bar med venner og møde nye mennesker.

Appellen, Zadeh sagt, er at møde mennesker gennem sociale netværk tager presset ved at gå på jagt alene til en meningsfuld sammenhæng.

"I det virkelige liv, du ikke i en mission for at finde din soulmate," sagde han. "Det virkelige liv handler om at møde nye mennesker, og hvis det sker, at jeg finder nogen, jeg har en forbindelse med, stor. Men ellers, jeg er ikke en taber, hvis jeg ikke finde en dato i seks måneder. "

BlackBox Republik er en anden nybegynder, der ønsker at vende dating til en mere varig og meningsfuld oplevelse.

På den ene side, tilbyder virksomheden en lukket netværk miljø - folk skal betale $ 25 i registrering for at deltage - for mennesker, der vedrører sex-positive samfund, som dybest set betyder at være åben for at få venner med forskellige seksuelle orienteringer og alle former af forholdet præferencer.

På den anden side tager det selskab, der også beskriver sig selv som en social dating site, for at skabe et miljø, hvor mennesker kan skabe netværk, de kan beholde selv efter at finde nye kærlighed interesser. På en måde er dens mål at udfordre shop-and-go ånd classifieds systemet, sagde BlackBox Republik administrerende direktør Sam Lawrence.

Blive gamle sammen

"Lige nu er ingen af de (dating) sites vokse med dig," sagde han. "Websteder ikke længere er brugbare, når du efter nogen, og det bliver et stykke af dig selv, der ikke kan bo hos dig. Vi har bygget dette fra jorden op til virkelig at gifte sig med det sociale rum og dating rum og gøre det om dit personlige liv. "

Big online dating spillere som Match.com har flirtet med måder at udnytte sociale netværk, men generelt er de tillid til deres metoder og især koncentrerer deres bestræbelser på at forbedre dem.

OnlineDatingPost.com redaktør Dave Evans sagde, at det er vanskeligt at bryde ind på et marked domineret af 30 eller så spillere som anskaffelsesomkostninger - omkostningerne ved at tiltrække en ny bruger - skudt i vejret til det punkt, hvor kun de store aktører har råd til den pris.

Men sociale netværk har åbnet et vindue af muligheder for nystartede virksomheder, da det er betydeligt billigere at annoncere gennem dem. Hertil kommer, unge virksomheder har et godt skud på at opbygge deres eget kundegrundlag siden toppen dating virksomhedernes kunder er ofte mere modne og i jagten på langvarige relationer.

"Hvad bliver det næste paradigme for dating?" Evans sagde. "Du er altid nødt til disse dominerende aktører, men det interessante ting er med kant sager. Disse gutter har skabt et mere sexet proposition. "

Romance Truffe On The Rise