mandag den 14. maj 2012

Må ikke være den Forsvinder Dato


Har du hørt om den forsvinder dato? Den ene, der er fantastisk for nogle middage og efter timerne sjove, og så - puf! - Han er gået? Mine glade timer sidst er blevet indtaget sammen med den samme fortælling.

Jeg ved ikke hvad der skete, mine venner fortæller mig, den ene efter den anden, gør mit hjerte smerter ved siden af ​​dem, som gør ondt drypper ned på deres våde øjne. Hvorfor han stoppe med at kalde? Hvad gik galt?

Jeg vil fortælle dig, hvad der gik galt: Den fyr er en idiot.

Men mere alvorligt, han er en dårlig kommunikator. Og det er nemmere at undgå akavet samtale end at se det i øjnene, nemmere at glemme alt om det, end diskutere, hvorfor det er overstået.

Helt ærligt, har jeg set en masse af mine veninder spille det samme spil. Jeg har engang brugt en time i telefon med en ven forsøgte at overtale hende til mindst tekst, den fyr, som du ikke er interesseret, da hun var klar til at skrive nogle stakkels mand ud helt uden nogen skriftlig (eller tale) i det hele taget.

Hvad sker der i dating verden, at det er blevet acceptabelt at bare forsvinde? Hvorfor er det, i en tid, hvor det er nemmere end nogensinde at komme i kontakt med nogen - og gør det med behagelig afstand - at folk vælger helt af?

Det ser ud til at vi i vores tidsalder uhøjtidelighed - en, hvor vi har omdannet stammer fra ceremonious anliggender med drenge fra skolen til afslappede hangouts med mennesker, vi knap nok kender, har vi mistet alle mål af almindelig høflighed. De stive linjer trukket af gammeldags dating skikke er blevet re-tegnet, efterlader lukning sted mukker på fortovet.

Jeg spurgte det samme af mine venner, hvorfor hun var så villig til at foregive, at de datoer aldrig sket - og at den fyr aldrig har eksisteret. Hun sagde simpelthen, at hun ikke synes, hun skyldte ham noget. "Du forstår ikke," sagde hun til mig. "Du har altid været i relationer med andre mennesker, der interesserer dig. Dating er anderledes. "

Så min ven havde et punkt, men savnede det vigtigste. Sandt, min dating oplevelse er en smule atypisk - jeg har været i en næsten ubrudt kæde af alvorlige forhold, siden jeg var 17 - men om du kender den fyr godt eller kun mødt ham én gang, bundlinjen er, at vi er alle bare mennesker med følelser, og vi ønsker ikke disse følelser såret. Og hvis vores følelser vil blive såret alligevel, ville vi ikke foretrækker at blive svigtet direkte snarere end at blive overladt til nej-mands-land for forvirrende, uudtalte afvisning?

Ingen ønsker at desperat spole tilbage og afspille i slowmotion, hvert ord og berøring - gribe i øjeblikket at sætte denne spirende (eller allerede blomstrende) forhold ud af kurs. Måske skulle jeg ikke har nævnt en "anden" middag? Måske han hadede vores kys? Ruller af tape hvirvel af, hver indrammes af spørgsmålstegn.

Må ikke få mig forkert, jeg ikke fortaler for brutal ærlighed her. Sikkert der er varierende grader af hensigtsmæssig kommunikation. Afsked måder efter et upåfaldende middag dato berettiger til et almindeligt udtryk for manglende interesse i enhver fremtidig og ikke mere. Men en dato - eller mange - der involverer følelsesmæssigt eller fysisk intimitet kræver samtaler af en anden karakter.

Jeg har problemer med indpakning mit hoved omkring ufølsomhed nødvendig for at fralægge sig væk fra dette høfligt farvel. Jeg kan ikke forestille mig at være alt for genert, doven, eller hensynsløs at forlade nogen hængende, skabe en tom ukendte hul, der skal altid fyldt med forvirring. Selvom jeg er ganske vist på mere merrier slutningen af ​​kommunikationsspektret - spørg min mand, vil han fortælle dig, det er min yndlingsbeskæftigelse - Jeg kan bare ikke synes at forstå, selv muligheden for at forsvinde.

Så uanset om du kommer ind i, hvorfor den pause op eller ikke er dit opkald (og helt sikkert en, der skal udøves med forsigtighed og omhu), men min pointe er denne: lukning er vigtig. I det mindste sende en SMS, opkald eller e-mail for at redde din bestemt person fra de skumle farvande, hvor han ellers ville blive efterladt øde. Kommunikation er konge - og dronning. Så behandler det i overensstemmelse hermed.

Dating Unterricht von den Fabulous Four